АТ "Чернігівавтотранс"

Код за ЄДРПОУ: 03119670
Телефон: (0462) 67-76-55
e-mail: avtotranscg@gmail.com
Юридична адреса: вул. Василя Тарновського, буд. 16, м. Чернігів, Чернігівська обл., 14000
 

Річний звіт за 2012 рік

Примітки до фінансової звітності, складеної відповідно до міжнародних стандартів фінансової звітності

ЗАГАЛЬНА ОБЛІКОВА ПОЛІТИКА ПАТ „ЧЕРНІГІВАВТОТРАНС” Впроваджуючи Міжнародні стандарти фінансової звітності і обравши датою переходу на МСФЗ - 01 січня 2012 року, враховуючи національні державні регуляторні передумови, Публічне акціонерне товариство „Чернігівавтотранс” здійснює облік господарської діяльності в 2012 році по „Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань та господарських операцій підприємств і організацій”, затвердженому наказом Міністерства фінансів України № 1591 від 09.12.2011 року, по субрахунках розроблених управлінський персонал товариство самостійно, виходячи з потреб управління, контролю, аналізу та звітності підприємства. На 01 січня 2012 року попередня фінансова звітність та на наступні звітні дати поточного року проміжна фінансова звітність ПАТ „Чернігівавтотранс”, складені по вимогах П(С)БО України та трансформована, шляхом коригування, необхідного для деталізації та перегрупування фінансових показників у формат МСФЗ з урахуванням принципів визнання, оцінки та розкриття всіх елементів фінансової звітності, тільки за 2013 рік фінансова звітність підприємства має відповідати концептуальним основам Міжнародних стандартів фінансової звітності. Статті балансу попередньої фінансової звітності ПАТ „Чернігівавтотранс” станом на 01 січня 2012 року трансформовані по вимогах Міжнародних стандартів фінансової звітності, прийнятих Європейським Союзом. Підприємство веде свій бухгалтерський облік по вимогам українських законодавчих норм. На їх основі була підготовлена фінансова інформація для попередньої фінансової звітності за 2012 рік, яка скоригована з дотриманням вимог МСФЗ. При підготовці попередньої фінансової звітності управлінський персонал підприємства базувався на власному знанні і розумінні Міжнародних стандартів фінансової звітності і інтерпретацій фактів і обставин, які могли вплинути на її інформацію. Вона підготовлена згідно з принципом оцінки по історичній вартості, за винятком переоціненої вартості основних засобів і представлена і оцінена у гривнях для зручності її користувачів. Чинні в Україні принципи та процедури бухгалтерського обліку відрізняються від прийнятих МСФЗ, тому попередня фінансова звітність, підготовлена на основі принципів встановлених українським бухгалтерським обліком і враховує проведені коригування, необхідні для подання її у відповідності з МСФЗ. Прийняті управлінським персоналом підприємства Положення облікової політики послідовно застосовувались до всіх періодів, представлених у попередній фінансовій звітності ПАТ „Чернігівавтотранс”. При її підготовці використовувались достовірні облікові оцінки та оціночні судження управлінського персоналу у процесі застосування обраних облікових політик і оцінок. Для оцінки всіх статей попередньої фінансової звітності, використовувалася валюта економічного середовища, в якому підприємство здійснює свою діяльність (Функціональна валюта) - Національна валюта України гривня. ПАТ „Чернігівавтотранс” не здійснювало в 2012 році операцій з валютою країни з гіперінфляційною економікою. Попередня фінансова звітність ПАТ „Чернігівавтотранс” підготовлена з припущенням безперервності діяльності, відповідно до якого реалізація активів і погашення зобов'язань відбувається в звичайній діяльності підприємства. Управлінський персонал товариства вважає, що підприємство має надійний доступ до ресурсів фінансування, які забезпечать підтримку його операційної діяльності. Фінансова звітність станом на 31 грудня 2012 року ПАТ „Чернігівавтотранс” не містить будь-якого коригування, яке необхідно було б провести в тому випадку, коли б підприємство не могло продовжити подальше здійснення фінансово-господарської діяльності згідно з принципом безперервності своєї діяльності. Станом на 01 січня 2012 року та на 31 грудня 2012 року ПАТ „Чернігівавтотранс” здійснило оцінку найбільш важливих об’єктів основних засобів, в тому числі об’єктів, що повністю з амортизовані і мають нульову залишкову вартість. Вартість після проведеної переоцінки прийнята підприємством за умовно первісну вартість. У разі відсутності даних про ринкову вартість основних засобів, такі об'єкти оцінювались за витратами на придбання у відповідності з поточними умовами, і коригувались на відсоток зносу. Подальші витрати, пов’язані з поліпшенням основних засобів, включаються до їх балансової вартості або визнаються як окремий актив у разі, якщо існує ймовірність отримання підприємством майбутніх економічних вигод і собівартість об'єкта може бути достовірно оцінена. Визнання балансової вартості заміненої частини об'єкта основних засобів припиняється. Інші витрати, в тому числі витрати на поточний ремонт і технічне обслуговування, відображаються у звіті про сукупний дохід у фінансовому періоді, в якому вони виникли. Списання раніше визнаних основних засобів або їх суттєвого компонента з балансу відбувається при їх вибутті або у випадку, якщо у майбутньому не очікується отримання економічних вигод від використання або вибуття даного активу. Дохід або витрати, що виникають у результаті списання активу розраховуються як різниця між чистими надходженнями від вибуття і балансовою вартістю активу і включаються до складу інших доходів (витрат) звіту про сукупний дохід за той звітний період, у якому визнання активу було припинено. Амортизація активу починається, коли він стає придатним для використання, тобто коли розташування і стан активу забезпечують його використання у відповідності з намірами керівництва підприємства Амортизація активу припиняється з припиненням його визнання. Амортизація не припиняється, коли настає застій активу або він виводиться з активного використання і призначається для вибуття, крім випадку, коли він уже повністю з амортизований. Ліквідаційна вартість і терміни корисного використання активів переглядаються і по мірі необхідності коректуються на кожну балансову дату. Земельні ділянки не підлягають амортизації. Амортизація основних засобів ПАТ „Чернігівавтотранс” розраховується прямолінійним методом - розподілом переоціненої вартості об’єкту активу за вирахуванням його ліквідаційної вартості протягом таких строків корисної експлуатації: - Будівлі 20-35 років - Виробниче обладнання 5-15 років - Транспортні засоби 5-10 років - Інші активи 5-10 років Запаси ПАТ „Чернігівавтотранс” оцінюються за найменшою з двох величин: вартістю придбання чи чистою вартістю реалізації. Чиста вартість реалізації визначається як передбачувана ціна продажу товарів в ході звичайної діяльності, за вирахуванням очікуваних витрат на їх реалізацію. Собівартість запасів включає всі витрати на придбання і інші витрати по доставці запасів до їх місця розташування і приведення в стан придатний для використання. ПАТ „Чернігівавтотранс” періодично оцінює запаси на предмет пошкоджень, застарілості, повільної оборотності та зниження чистої вартості реалізації. У разі виявлення таких подій, зменшується вартість цих запасів, сума здешевлення відображається у звіті про сукупний дохід в складі інших витрат. Гроші і грошові еквіваленти підприємства включають готівкові кошти, банківські депозити до запитання, інші короткострокові високоліквідні інвестиції, термін погашення яких не перевищує трьох місяців. В звіті про рух грошових коштів їх рух відображається методом прямого обчислення. ПАТ „Чернігівавтотранс” визначаючі чи є угода орендою або чи містить її ознаки, за базу бере сутність угоди на дату її здійснення, враховуючі чи залежить виконання угоди від використання конкретного активу та чи передає угода право на його використання. В випадку, коли підприємство бере на себе практично всі ризики та вигоди пов'язані з переходом права власності, операція класифікується як фінансова оренда. Активи, взяті у фінансову оренду, відображаються у складі основних засобів з початку дії оренди за найменшою із: справедливих вартостей орендованого майна чи визнаної сторонами вартості мінімальних орендних платежів. Орендні платежі розподіляються між витратами на фінансування і зменшенням основної суми зобов'язання з оренди таким чином, щоб вийшла постійна ставка відсотка на непогашену суму зобов'язання. Витрати на фінансування відображаються безпосередньо у звіті про сукупний дохід. Орендовані активи амортизуються протягом строку корисного використання. При відсутності обґрунтованої впевненості, що до підприємства перейде право власності на актив в кінці терміну оренди, актив амортизується протягом коротшого з наступних періодів: - розрахункового терміну корисного використання активу; - термін оренди. Платежі з операційної оренди визначаються як витрати у звіті про сукупний дохід рівномірно на протязі всього терміну оренди. ПАТ „Чернігівавтотранс”, як орендодавець, договори оренди за якими у нього залишаються практично всі ризики та вигоди від володіння активом, класифікує як операційну оренду. Початкові прямі витрати, понесені при укладенні договору операційної оренди, включаються до балансової вартості переданого в оренду активу і визнаються протягом терміну оренди на тій же основі, що і дохід від оренди. Умовні платежі по оренді визначаються в складі виручки в тому періоді, в якому вони були отримані. Фінансові активи ПАТ „Чернігівавтотранс” включають грошові кошти, дебіторську заборгованість від реалізації та інші суми до отримання. Подальша оцінка залежить від їх класифікації. Фінансові активи оцінюються за справедливою вартістю з відображенням переоцінки в прибутку чи збитках по категорії фінансових інструментів, які включають в себе такі види інструментів: фінансові активи, призначені для торгівлі і фінансові активи, що після первинного визнання оцінюються по справедливій вартості з відображенням переоцінки в прибутку чи збитках. Фінансові активи класифікуються як призначені для торгівлі, якщо вони придбані з метою продажу в найближчому майбутньому. Фінансові активи, які переоцінюються за справедливою вартістю через прибуток або збиток, враховуються в звіті про фінансовий стан за справедливою вартістю, а зміни справедливої вартості визначаються в складі доходів від фінансування чи витрат з фінансування в звіті про сукупний дохід. Позики та дебіторська заборгованість є непохідними фінансовими активами з фіксованими чи обумовленими платежами, що не котуються на активному ринку. Дебіторська заборгованість включає в себе торгову та іншу дебіторську заборгованість. Видані позики є фінансовими активами, що виникли в наслідок надання коштів позичальнику. Торгова та інша дебіторська заборгованість первісно визначається за справедливою вартістю і далі враховується за амортизованою вартістю, отриманою за допомогою застосування методу ефективної ставки відсотка, за вирахуванням резерву сумнівної заборгованості. Резерв на знецінення торгової дебіторської заборгованості визнається за наявності об'єктивного свідчення того, що підприємство не зможе отримати всі суми заборгованості перед ним у встановлені договорами терміни. Видані позики обліковуються за амортизованою вартістю за вирахуванням збитків від зменшення корисності. Фінансові активи наявні для продажу, які утримуються протягом невизначеного періоду часу, і які можуть бути продані у разі потреби поліпшення показника ліквідності чи внаслідок впливу змін процентних ставок, класифікуються як фінансові активи, наявні для продажу. Ці активи включаються до складу необоротних активів, за винятком коли підприємство має явний намір утримувати їх в періоді меншому дванадцяти місяців від звітної дати і продаж цих активів не викликаний необхідністю збільшення робочого капіталу, у разі чого вони будуть включені до складу оборотних активів. Фінансові активи, наявні для продажу, обліковуються за справедливою вартістю з віднесенням переоцінки на власний капітал. Аванси видані відображаються за номінальною вартістю за вирахуванням податку на додану вартість і накопичених збитків від знецінення, інші оборотні активи відображаються за номінальною вартістю за вирахуванням накопичених збитків від знецінення. Знецінення авансів виданих визнається при наявності об'єктивних свідчень того, що погашення всієї суми заборгованості не відбудеться у встановлені договором терміни, у тому числі при отриманні інформації про істотні фінансові ускладнення дебітора, можливості визнання дебітора банкрутом чи ймовірності реорганізації дебітора, при відмові від постачання і т.д. ПАТ „Чернігівавтотранс” зареєстроване в Україні і веде свою діяльність на спрощеній системі оподаткування за ставкою 5 відсотків від одержаного доходу та не є платником податку на додану вартість. Первісне визнання та оцінка фінансових зобов'язань сфери дії МСБО - 39, класифікуються як фінансові зобов'язання і переоцінюються за справедливою вартістю через прибуток або збиток. Фінансові зобов'язання ПАТ „Чернігівавтотранс” включають торгову та іншу кредиторську заборгованість і позики. Фінансові зобов'язання первісно визнаються за справедливою вартістю, збільшеною по позиках на безпосередньо пов'язані з ними витрати по угоді. Подальша оцінка фінансових зобов'язань залежить від їх класифікації. Фінансові зобов'язання, які переоцінюються за справедливою вартістю через прибуток або збиток включають фінансові зобов'язання, призначені для торгівлі, і фінансові зобов'язання, віднесені при первинному визнанні в категорію оцінених за справедливою вартістю через прибуток або збиток. Позикові кошти спочатку визнаються за справедливою вартістю зобов'язання за вирахуванням витрат на проведення операції, що прямо відносяться до одержання позикових коштів. В подальшому позикові кошти відображаються за амортизованою вартістю; будь-яка різниця між сумою отриманих засобів і сумою до погашення відображається у складі процентних витрат протягом періоду, на який були отримані позикові кошти, за методом ефективної ставки відсотка. Позики класифікуються як поточні зобов'язання за винятком, коли підприємство має безумовне право відстрочити погашення зобов'язання, на 12 місяців від звітної дати. Визнання фінансового зобов'язання у звіті про фінансовий стан припиняється, якщо зобов'язання погашено, анульовано, або термін його дії закінчився. Якщо наявне фінансове зобов'язання замінюється іншим зобов'язанням перед тим же кредитором, на умовах, що суттєво відрізняються, або якщо умови наявного зобов'язання значно змінені, така заміна або зміни враховуються як припинення визнання первісного зобов'язання та початок визнання нового зобов'язання, а різниця в їх балансової вартості визнається у звіті про сукупний доході. Прибуток визнається в тому випадку, якщо отримання економічних вигод підприємством оцінюється як вірогідне, виручка може бути надійно оцінена, та в разі відповідності спеціальним критеріям кожного виду його діяльності. Сума доходу не вважається достовірно оціненою доки не будуть виконані всі умовні зобов'язання, що мають відношення до продажу. У своїх оцінках ПАТ „Чернігівавтотранс” враховує історичні результати, тип покупця, тип операції та особливі умови кожної угоди. Виручка оцінюється за справедливою вартістю суми компенсації, отриманої або яка підлягає отриманню за продаж товарів і послуг при звичайній господарській діяльності. Виручка відображається за вирахуванням податків з продажів, та знижок. Виручка від надання послуг, в тому числі від здачі в оренду майна, ПАТ „Чернігівавтотранс” визнається на стадії завершеності робіт за кожним договором. Якщо фінансовий результат від договору не може бути достовірно оцінений, виручка визнається в межах суми понесених витрат, що можуть бути відшкодовані. Витрати на позики, пов'язані з придбанням, будівництвом або виробництвом активу, що потребує тривалого періоду часу для підготовки до використання його по намірах підприємства, в тому числі до продажу, капіталізуються як частина первісної вартості такого активу. Усі інші витрати за позиками відносяться на витрати у тому звітному періоді, у якому вони були понесені. Витрати за позиками містять у собі виплату відсотків та інші витрати підприємства в зв'язку з позиковими коштами. Дохід від інвестиційної діяльності в результаті тимчасового вкладення отриманих позикових засобів до моменту їх витрачання на придбання об'єктів капітального будівництва, віднімається з витрат на залучення позикових коштів, що були капіталізовані. На кожну звітну дату балансова вартість активів ПАТ „Чернігівавтотранс” аналізується на наявність ознак знецінення і якщо вони виявлені проводиться оцінка відшкодування вартості активу, яка визначається як найбільша з двох величин, а саме справедлива вартість активу за вирахуванням витрат на продаж чи вартість його використання. Збитки від знецінення визнаються, якщо балансова вартість одиниці активу, що генерує грошові потоки, перевищує суму очікуваного відшкодування і відображаються в звіті про сукупний дохід. Раніше визнані збитки від знецінення відновлюються при зміні оцінки, що використовувалася для визначення суми очікуваного відшкодування активу, з часу останнього визнання збитку від знецінення. Відновлення обмежене так, що балансова вартість активу не перевищує його суму відшкодування, а також не може перевищувати балансову вартість, за вирахуванням амортизації, по якій даний актив визнавався б у випадку, якщо у попередні роки не був би визнаний збиток від знецінення. Таке відновлення вартості визнається у звіті про сукупний дохід, за винятком випадків, коли актив враховується за переоціненою вартістю. В останньому випадку відновлення вартості враховується як приріст вартості від переоцінки. Умовні зобов'язання не визнаються у фінансовій звітності підриємства. ПАТ „Чернігівавтотранс” розкриває інформацію про умовні зобов'язання в Примітках до фінансової звітності, за винятком тих випадків, коли виконання умовного зобов'язання мало ймовірно в силу віддаленості події (термін можливого погашення більше 12 місяців). Підприємство постійно аналізує умовні зобов'язання на предмет визначення ймовірності їх погашення. Якщо погашення зобов'язання, що характеризувалося як умовне, стає ймовірним, то у фінансовій звітності відображається забезпечення за той період, в якому погашення даного зобов'язання стало вірогідним. Умовні активи ПАТ „Чернігівавтотранс” не визнаються у фінансовій звітності, але розкриваються в Примітках в тому випадку, якщо існує достатня ймовірність отримання від них економічних вигод. Управлінський персонал підприємства робить припущення при оцінці та відображенні запасів і впливу умовних зобов'язань, пов'язаних з поточними судовими справами та іншими неврегульованими позовами, а також іншими умовними зобов'язаннями. Через невизначеність, властиву процесу оцінки, фактичні витрати можуть відрізнятися від первісних розрахунків. Такі попередні оцінки можуть змінюватися по мірі надходження нової інформації, отриманої від внутрішніх фахівців або від третіх сторін. Перегляд таких оцінок може мати значний вплив на майбутні результати операційної діяльності. Вартість фінансових інструментів і фінансових зобов'язань, визнаних у звіті про фінансовий стан, якщо не може бути визначена по даних активних ринків, визначається по інших методах оцінки, в тому числі моделі дисконтованих грошових потоків. Вихідні дані для цих моделей беруться з інформації вивчення інших ринків, при цьому потрібні певні судження для встановлення справедливої вартості, в тому числі такі дані як ризик ліквідності та кредитний ризик. Зміни у припущеннях щодо цих факторів можуть вплинути на справедливу вартість фінансових інструментів, відображену у фінансовій звітності. Підготовка фінансової звітності ПАТ „Чернігівавтотранс” вимагає від його управлінського персоналу на кожну звітну дату винесення суджень та оціночних значень і припущень, які впливають на фінансову інформацію зазначених у звітності сум виручки, витрат, активів і зобов'язань, а також на розкриття інформації про умовні зобов'язаннях. Невизначеність цих припущень і оціночних значень може привести до результатів, які можуть в майбутньому істотно коригуватись до балансової вартості активів або зобов'язань, по яких приймались подібні припущення та оцінки. У процесі застосування облікової політики ПАТ „Чернігівавтотранс” управлінський персонал використовував судження, оцінки і допущення, що надають найбільш істотний вплив на суми, визнані в звіті про сукупний дохід. Примiтки до попередньої фiнансової звiтностi ПАТ „Чернігівавтотранс” за рiк, що закiнчився 31 грудня 2012 року 1. Товариство та його дiяльнiсть Публiчне акцiонерне товариство „Чернігівавтотранс” реструктаризоване з Вiдкритого акцiонерного товариства ВО автотранспорту „Чернігівавтотранс” вiдповiдно до вимог Закону України „Про акцiонернi товариства”. Відкрите акціонерне товариство ВО автотранспорту „Чернігівавтотранс”, засновано згідно з наказом регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернігівській області від 28.06.1996 року № 858 шляхом перетворення державного підприємства „Чернігівське територіальне виробниче об'єднання автотранспорту” у відкрите акціонерне товариство згідно з Указом Президента України від 19.03.1996 року № 194/96 і зареєстровано розпорядженням виконкому Чернігівської міської Ради народних депутатів від 26.07.1996 року № 236-р. Останню редакцію Статуту ПАТ „Чернігівавтотранс” було зареєстровано Виконавчим комітетом Чернігівської міської ради Чернігівської області від 25.04.2012 року № 10641050019001627. Товариство є юридичною особою з дня його державної реєстрацiї та здiйснює свою господарську дiяльнiсть вiдповiдно до чинного законодавства України. Засновником Товариства є Регiональне вiддiлення фонду Державного майна України по Чернiгiвськiй обл. Товариство дiє згiдно iз Цивiльним та Господарським кодексами України, Законами України „Про акцiонернi товариства”, „Про цiннi папери та фондовий ринок”, та iншими законодавчими та нормативно-правовими актами України, Статутом ПАТ „Чернігівавтотранс”, рiшеннями органiв управлiння товариства, прийнятими у межах їх компетенцiї, в тому числі положеннями, внутрiшнiми правилами, процедурами, регламентами та iншими локальними правовими актами товариства. Метою створення підприємства є одержання прибутку від здійснення підприємницької діяльностіна в інтересах акціонерів товариства та трудового колективу. Головний предмет дiяльностi товариства є надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. До складу ПАТ "Чернiгiватотранс" входить два структурних пiдроздiли: госпрозрахунковий підрозділ "Ремонтно-будiвельна дiльниця" та госпрозрахунковий пiдроздiл "Трансекспедицiя". Юридична адреса ПАТ „Чернігівавтотранс”: вул.. Пушкіна, 16, м. Чернігів, Деснянський р-н, Україна, 14000. В 2012 році середньооблікова чисельність працівників ПАТ „Чернігівавтотранс” 4 чоловiки. 2. Умови, в яких працює ПАТ „Чернігівавтотранс”. Для України характерна ринкова економіка в стадії розвитку, на яку суттєво впливають змiни показників: iндексу iнфляцiї (за 2012 рiк – 99,8 %, за 2011 рiк – 104,6 %), високi вiдсотковi ставки по кредитах банків, і крім того глобальна фiнансова криза зробила суттєвий вплив на економiку країни. Фiнансова ситуацiя у фiнансовому та корпоративному секторах України значно погiршилася, в результаті поступово знижується рівень доходiв її населення. Податкове, валютне та митне законодавство України може тлумачитися по-рiзному, крім того воно часто змiнюється. З 1 січня 2011 року чинний новий Податковий кодекс, який регулює відносини, що розвиваються в процесі прийняття, змін та скасування податків та зборів в Україні. Він містить повний перелік податків та зборів, що справляються в державі. Його прийняття значно змінює систему оподаткування в Україні. В наслідок майбутніх податкових перевірок, можуть бути виявлені додаткові зобов'язання, які не відповідають податковій звітності ПАТ „Чернігівавтотранс”. Такі зобов'язання можуть включати як самі податки, так і штрафи та пеню, і їх суми можуть бути істотними. Подальший розвиток економіки України залежить вiд економiчних, фiнансових i монетарних заходiв, що вживаються урядом, а також вiд змiн у податковiй, юридичнiй, законодавчiй та полiтичнiй сферах. 3. Основнi засоби ПАТ „Чернігівавтотранс” класифiковані за групами: - група 1 - земельні ділянки; - група 3 – будiвлi, споруди та передавальнi пристрої; - груупа 4 – машини та обладнання, з них: електронно-обчислювальнi машини, iншi машини для автоматичного оброблення iнформацiї, пов’язанi з ними засоби зчитування або друку iнформацiї, пов’язанi з ними комп’ютернi програми (крiм програм, витрати на придбання яких визнаються роялтi, та або програм, якi визнаються нематерiальним активом), ксерокси, iншi iнформацiйнi системи, модулi, модеми, джерела безперебiйного живлення та засоби їх пiдключення до телекомунiкацiйних мереж, телефони (в тому числi стiльниковi), мiкрофони i рацiї, факси, обладнання зв’язку, вартiсть яких з 1 січня 2012 року перевищує 2 500,00 гривень; силовi трансформатори; шафи КТП; вимикачi; навантажувально-розвантажувальне обладнання (електротельфери); мобiльнi пiдстанцiї; станки; верстаки; зварювальне обладнання; прес гiдравлiчний; котли та iншi; - група 5 – транспортнi засоби (в т.ч.: автомашини, автовишки, автопiдйомники, причепи, трактори, автобуси та iнше); - група 6 – iнструменти, прилади, iнвентар (меблi); - група 8 – багаторiчнi насадження; - група 9 – iншi основнi засоби (ємкостi, тощо); - група 10 – бiблiотечнi фонди; - група 11 – малоцiннi необоротнi матерiальнi активи В балансі на 31 грудня 2012 року ПАТ „Чернігівавтотранс” (звітi про фiнансовий стан) основнi засоби по чистiй балансовiй вартостi визнані та оціненi в сумi 111,0 тис. грн., в тому числі: - Будівлі, споруди – 111,0 тис. грн. Всі основнi засоби ПАТ „Чернігівавтотранс” на 31 грудня 2012 року власнi, з них в оперативну оренду здані будівлі залишковою вартістю 111,0 тис. грн. Товариство не має правових обмежень на їх використання, в тому числі оформлених у заставу. У відношенні окремих об'єктів основних засобів управлінській персонал ПАТ „Чернігівавтотранс” використовував затратний метод оцінки, в зв’язку з відсутністю порівнянної ринкової інформації, обумовленої характером нерухомості та специфікою транспортних засобів. Витратний метод оцінки корегувався даними дохідного методу оцінки, заснованого на моделі дисконтованих грошових потоків, найбільш чутливої до ставки дисконтування, а також до очікуваних притоків грошових коштів і темпів зростання, використаних у цілях екстраполяції. Об'єкти основних засобів, що належать ПАТ „Чернігівавтотранс”, амортизуються з використанням прямолінійного методу з 01 квітня 2011 року. На оцінку терміну корисної служби та ліквідаційної вартості необоротних активів підприємства впливають ступінь експлуатації активів, технології їх обслуговування, зміни у законодавстві, непередбачені операційні обставини, тому управлінський персонал періодично перевіряє їх обгрунтованність. Аналіз проводиться виходячи з поточного технічного стану активів і очікуваного періоду, протягом якого вони будуть приносити економічні вигоди підприємству. Будь-який з вищевказаних факторів може вплинути на майбутні норми амортизації і балансову та ліквідаційну вартість основних засобів. Результати вiд операцiй з надходження, реалiзацiї, лiквiдацiї та iншого вибуття основних засобiв, iнвентаризацiї, ремонту, модернiзацiї та переоцiнки основних засобiв вiдображенi у звiтностi товариства по вимогах МСФЗ. У 2012 роцi товариством застосовувався прямолiнiйний метод нарахування амортизацiї, що вiдповiдає обранiй облiковiй полiтицi товариства. Товариство в 2012 році не залучало незалежних експертiв для оцiнки справедливої вартостi основних засобiв. 4. Запаси ПАТ „Чернігівавтотранс”. На дату складання фінансовії звітності ПАТ „Чернігівавтотранс” оцінює необхідність зменшення балансової вартості запасів до їх чистої вартості реалізації. Оцінка суми знецінення проводиться на основі аналізу ринкових цін подібних запасів, існуючих на дату звіту та опублікованих в офіційних джерелах. Такі оцінки можуть мати значний вплив на балансову вартість запасів. Станом на 31 грудня 2012 року підприємство не має товарно-матерiальних запасів. На кожну звітну дату, ПАТ „Чернігівавтотранс” аналізує товарно-матеріальні запаси на наявність надлишків, їх ліквідності, визначає застарілі запаси, які мають повільний оберт. Зміни в оцінці можуть як позитивно, так і негативно вплинути на величину ліміту на складах по застарілих запасах і тих, що мають повільний оберт. 5. Дебiторська заборгованiсть по основнiй дiяльностi та iнша дебiторська заборгованiсть ПАТ „Чернігівавтотранс”. Дебіторська заборгованість відображається у фінансовій звітності ПАТ „Чернігівавтотранс” по чистій реалізаційній вартості за вирахуванням резерву сумнівних боргах, який розраховується по оцінці можливих втрат в існуючих залишках. При створенні цього резерву управлінський персонал підприємства враховує безліч факторів, в тому числі загальні економічні умови, специфіку галузей та історію роботи з покупцем. Невизначеності змін фінансового стану покупців, як позитивні, так і негативні, можуть суттєво вплинути на величину і час створення резерву сумнівних боргах. Товариство станом на 31 грудня 2012 року має поточну дебiторську заборгованiсть загальною вартістю в сумі 21,0 тис. грн., в тому числi – 21,0 тис. грн. дебіторську заборгованість за товари, роботи, послуги, вартість якої за 2012 рік збільшилась на 23,53 %. Iншої поточної заборгованості станом на 31 грудня 2012 року ПАТ „Чернігівавтотранс” не має. 6. Грошовi кошти та їх еквiваленти ПАТ „Чернігівавтотранс”. Облiк операцiй з готiвкою в нацiональнiй валютi ведеться ПАТ „Чернігівавтотранс” по вимогах „Положення про ведення касових операцiй у нацiональнiй валютi в Українi”, затвердженого Постановою НБУ № 637 вiд 15.12.2004 р., зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 13 сiчня 2005 р. за № 40/10320, зi змiнами внесеними згiдно з Постановами НБУ № 573 вiд 22.12.2010 р. Станом на 31 грудня 2012 року ПАТ „Чернігівавтотранс” має залишки в нацiональнiй валютi грошових коштів та їх еквіваленти, в тому числі на поточному рахунку в банку – 20717,78 грн. 7. Власний капiтал ПАТ „Чернігівавтотранс”. Власний капiтал товариства станом на 31 грудня 2012 року визнаний та оцінений в сумі 83,0 тис. грн., в тому числі статутний капітал – в сумі 146 тис. грн., який поділений на 584080 штук простих іменних акцій бездокументарної форми випуску номінальною вартістю 0,25 грн. Станом на 31 грудня 2012 року резервний капітал ПАТ „Чернігівавтотранс” не створений. Статутом товариства передбачено створення резервного капiталу в розмiрi 22000,00 грн від вартості статутного капiталу шляхом щорiчного вiдрахування не менше 5 % суми чистого прибутку підприєства. Станом на 31 грудня 2012 року iнший додатковий капiтал ПАТ „Чернігівавтотранс” визнаний та оцінений в сумі 1047,0 тис. грн. До його складу увiйшли: - вартість додаткового капіталу по рахунку „Дооцінка активів” в сумі 1046811,51 грн. Протягом 2012 року змiни у складi додаткового капiталу не було. На 01 січня 2012 року ПАТ „Чернігівавтотранс” мало непокриті збитки в сумi 1102,0 тис. грн. Протягом 2012 року підприємство отримало чистий збиток у розмiрi 8,0 тис. грн. вiд здiйснення звичайної дiяльностi (операцiйної, iнвестицiйної) і станом на 31 грудня 2012 року має непокриті збитки в сумі 1110,0 тис. грн. Розрахункова вартiсть чистих активiв ПАТ „Чернігівавтотранс” станом на 31 грудня 2012 року визначена в сумі 83,0 тис. грн. Заявлений i сплачений статутний капiтал оцінений в сумі 146,0 тис. грн., неоплаченого статутного капiталу на кiнець звiтного перiоду товариство немає, тобто скоригована вартiсть статутного капiталу становить 146,0 тис. грн. Розрахункова вартiсть чистих активiв менша за суму статутного капiталу на 56,84 %, що суперечить вимогам ст. 155 п. 3 Цивiльного кодексу України. Відповідно до вимог п.3 ст.155 Цивільного кодексу України, „якщо після закінчення другого та кожного наступного фінансового року вартість чистих активів акціонерного товариства виявляється менша від статутного капіталу, товариство зобов’язане оголосити про зменшення свого статутного капіталу та зареєструвати відповідні зміни в статуті у встановленому законодавством порядку. Якщо вартість чистих активів товариства стає меншою від мінімального розміру статутного капіталу, встановленого законом, товариство підлягає ліквідації”. По вимогах Закону України „Про акціонерні товариства” товариство зобов’язане протягом 10 (десяти) місяців з дати настання такої невідповідності усунути її. 8. Забезпечення, резерви, цільове фінансування та кредиторська заборгованість ПАТ „Чернігівавтотранс”. - Поточні зобов’язання ПАТ „Чернігівавтотранс” станом на 31 грудня 2012 року визнані та оцінені в сумі 70,0 тис. грн., в тому числі: - кредиторська заборгованiсть за товари, роботи, послуги в сумі 30,0 тис. грн. і управлінський персонал підприємства гарантує ймовірність її своєчасного погашення; - поточнi зобов’язання за розрахунками з бюджетом визнані в сумі 7,0 тис. грн., в тому числі по єдиному податку 5 % - 5 330,58 грн., податок на землю - 119,89 грн. та прибутковий податок в сумі 1318,91 грн., є ймовірність, що вони будуть своєчасно сплачені до бюджету; - поточні зобов'язання за розрахунками зі страхування в сумі 4,0 тис. грн., також будуть своєчасно перераховані до пенсійного фонду; - поточне зобов’язання з оплати праці ПАТ „Чернігівавтотранс” станом на 31 грудня 2012 року оцінене в сумі 11,0 тис. грн., або 92,67 % від середньомісячної заробітної плати всіх працівників підприємства, зобов’язання сплачене в установлений термін (4 січня 2013 року). - Iнша кредиторська заборгованiсть на кінець 2012 року визнана в сумі 18,0 тис. грн., в тому числі розрахунки з підзвітними особами в сумі 5915,85 тис. грн., розрахунки з іншими кредиторами – 11372,00 грн. та розрахунки з авансів отриманих – 346,59 грн. Кредиторська заборгованiсть товариства по основнiй дiяльностi та iнша кредиторська заборгованiсть вiдображенi в нацiональнiй валютi по справедливiй вартостi i майбутнiх недисконтованих грошових потоках. 9. Доходи та витрати ПАТ „Чернігівавтотранс” ПАТ „Чернігівавтотранс” за 2012 рік одержало дохід від реалізації послуг в сумі 396,0 тис. грн. без ПДВ, з них дохід від оперативної оренди нерухомого майна в сумі 396,0 тис. грн. Інші операційні витрати ПАТ „Чернігівавтотранс” за 2012 рік визнані в сумі 404,0 тис. грн., в тому числі амортизація основних фондів в сумі 7,3 тис. грн., заробітна плата працівників підприємства в сумі 142,4 тис. грн., нарахований єдиний внесок до державного пенсійного фонду в сумі 56,4 тис. грн., господарські та витрати на відрядження в сумі 3,4 тис. грн., аудиторські послуги в сумі 5,6 тис. грн., комунальні витрати на утримання об’єктів оренди та матеріальні витрати в сумі 5,6 тис. грн., витрати на сплату податків в сумі 87,2 тис. грн., сумнівні та безнадійні борги в сумі 3,6 тис. грн. та невиробничі витрати в сумі 92,5 тис. грн. 10. Управлiння фiнансовими ризиками ПАТ „Чернігівавтотранс”. На господарську діяльність ПАТ „Чернігівавтотранс” впливає цiлий ряд фiнансових ризикiв, серед яких ринкові ризики, в тому числi цiновий ризик, ризик справедливої вартостi процентної ставки, ризик грошових потокiв, кредитний ризик. Загальна програма управлiння ризиками в товариствi направлена на зведення до мiнiмуму потенцiйного негативного впливу на фiнансовi результати підприємтва тих ризикiв, якi пiддаються управлiнню або не є профiльними для його дiяльностi. ПАТ „Чернігівавтотранс” схильне до кредитного ризику, який є ризиком того, що одна iз сторiн операцiї з фiнансовим iнструментом послужить причиною понесення фiнансових збиткiв iншою стороною внаслiдок невиконання зобов'язання за договором. Кредитний ризик виникає пiд час кредитних та iнших операцiй підприємства з контрагентами, внаслiдок яких виникають фiнансовi активи. Кредитний ризик пов'язаний з грошовими коштами та їх еквiвалентами, фiнансовими iнструментами та депозитами в банках, а також по операцiях з клiєнтами по непогашеній дебiторській заборгованності та зобов'язаннях за операцiями. Управлінський персонал ПАТ „Чернігівавтотранс” немає формалізованої кредитної полiтики у вiдношеннi рiзних клiєнтiв, i рiвень кредитного ризику затверджується i контролюється в оперативному режимi окремо по всiх значних клiєнтах. Товариство не вимагає забезпечення дебiторської заборгованостi з основної дiяльностi та iншої дебiторської заборгованостi заставою. Резерви пiд покриття збиткiв розраховується на пiдставi даних про статистику оплати в минулому за аналогiчним фiнансовим активам. ПАТ „Чернігівавтотранс” схильне до ринкових ризикiв, його управлінський персонал встановлює прийнятний рiвень ризику, який регулярно вiдстежується. Проте використання такого пiдходу не виключає збиткiв понад установлений рiвень в разi значних ринкових змiн. Рiвень ризику змiни цiн на оперативну оренду нежилих будівель, до якого схильне ПАТ „Чернігівавтотранс”, обмежений, тому що вони залежать вiд попиту. Метою ПАТ „Чернігівавтотранс” при управлiннi капiталом є забезпечення своєї подальшої роботи, як безперервно дiючого пiдприємства, що приносить прибуток акцiонерам i вигоди iншим зацiкавленим сторонам, пiдтримуючі оптимальну структуру капiталу для зменшення його вартостi. Підтримуючі та доцільно корегуючи структуру капiталу товариство може коригувати суму дивiдендiв, що будуть виплачуватися акцiонерам, повертати капiтал акцiонерам, випускати новi акцiї або продавати активи для зменшення суми боргу. Товариство контролює величину капiталу спiввiдношенням власних i позикових коштiв. Спiввiдношення власних i позикових коштiв ПАТ „Чернігівавтотранс” у 2012 році склалось (83/70), тобто борги піприємства покритi власним капiталом. Товариства немає сумнiву у тому, що фiнансовi зобов’язання по позиках будуть виконанi своєчасно. Справедлива вартiсть – це сума, на яку можна обмiняти фiнансовий iнструмент при здiйсненнi поточної операцiї мiж двома зацiкавленими сторонами, за винятком випадкiв примусового продажу або лiквiдацiї фiнансового iнструменту. Найкращим пiдтвердженням справедливої вартостi є котирування фiнансового iнструменту на активному ринку. Товариство розраховувало справедливу вартiсть фiнансових iнструментiв виходячи з наявної ринкової iнформацiї, якщо така iснує, з використанням вiдповiдних методик оцiнки. Однак для iнтерпретацiї ринкової iнформацiї з метою визначення оцiночної справедливої вартостi необхiднi суб'єктивнi судження. В Українi спостерiгаються явища, притаманнi ринку, що розвивається, а економiчнi умови продовжують обмежувати рiвень активностi на фiнансових ринках. Ринковi котирування можуть бути застарiлими або вiдображати операцiї продажу по вимушено низькiй цiнi, не будучи, таким чином, справедливою вартiстю фiнансових iнструментiв. При визначеннi справедливої вартостi фiнансових iнструментiв керiвництво використовувало всю наявну ринкову iнформацiю. Фiнансовi iнструменти, вiдображенi за справедливою вартiстю. Грошовi кошти та їх еквiваленти облiковуються за амортизованою вартiстю, яка приблизно дорiвнює їх поточнiй справедливiй вартостi. Балансова вартiсть кредиторської заборгованостi по основнiй дiяльностi та iншої кредиторської заборгованостi приблизно дорiвнює її справедливiй вартостi. Директор Вареник С. М. Головний бухгалтер Максименко І. О.

д/н

д/н

д/н